How can i know my CPU really is overclocked
How can i know my CPU really is overclocked
Jeg har en i5 3350p på en ASRock Z75 pro motherboard. Den er ikke en unlocked CPU, men ASRock kan overkøle det med et k CPU, hvis det har turbo boost. Jeg overkøllte det med ASRock Extreme Tuning Utility (Axtu) og i de biosen kan jeg ha overkølet fra 3.1 til 3.6.
Det er hjelp om å sikre, vil jeg oppfylles det temperaturproblemer? Jeg bruker den stock kühler, og de CPU blir 50°C under belopp med fan på circa 1500 rpm, så ikke går det mulig at det noe. Det får mig til at overvaka om jeg overkøllte det, eller de masiner det ikke. Kan som det er?
Vi grunnlegg om det varte.
You can verify the clock speed using CPU-z, for instance, to confirm it functions properly. I used a core i5 750 OC:d for a long time with the turbo enabled, reaching around 3.2, but after turning off the turbo I achieved a stable 3.8 with lower heat output. It seems turbo might also raise voltages or contribute to more heat generation.
You can verify the clock speed using CPU-z, for instance, to confirm functionality. I used a core i5 750 OC:d for a while with the turbo enabled at around 3.2, but after turning it off, I achieved a stable 3.8 with lower heat. It seems turbo might also raise voltages, contributing to more heat generation.
To determine stability, you should observe the types of crashes occurring. If you notice frequent or severe crashes, it may indicate instability.
I verified cpu-z first before posting, and it confirms 3.6 there. It's interesting since I moved from 3.1 to 3.6 stable.